De vereniging

Een van de eerste dingen die je als marinier leert is de veilige omgang met 'vuur'wapens. Logisch dat veel oud mariniers zich bij een schietvereniging hebben aangesloten om deze kwaliteit te onderhouden. Het is niet alleen leuk en ontspannend, het kan ook in competitieverband een sportieve meting zijn.

De Contact Oud Mariniers schietvereniging afdeling Nijmegen heeft tot doel datgene wat mariniers in hun diensttijd heeft samengebracht ook daarna als bindende factor te behouden. Eén van de mogelijkheden daarbij is het beoefenen van de schietsport op zowel recreatieve wijze als in wedstrijdverband.

Dit geschiedt door regelmatige schietmogelijkheden te bieden op een van de schietbanen die COM sv Nijmegen huurt voor haar leden in Gennep en Ochten. Daarnaast maken leden gebruik van schietbanen elders in en buiten Nederland om zowel recreatief als in wedstrijdverband deel te nemen aan schietsportactiviteiten.

Het is voor de vereniging niet mogelijk voor bedrijven een evenement te organiseren daar wij geen commercieel belang nastreven. De schiettijden zijn slechts ter beschikking voor de leden van de vereniging.

Lidmaatschap

Om lid te worden van de vereniging moet u aan de volgende eisen voldoen (e.e.a. onder voorbehoud):

1. Nederlands ingezetene zijn;
  2. Bij of met het Korps Mariniers of een ander onderdeel van de Koninklijke Marine dienen of gediend hebben;
  3. Van onbesproken gedrag zijn;
  4. Binnen de vereniging "passen".

Voor meer informatie over het lidmaatschap bij onze vereniging kunt u zich wenden tot de secretaris (zie 'contact' pagina)